Het vormgeven van een infographic is altijd een uitdaging!

Zeker wanneer je materiaal aangeleverd krijgt waar je u tegen zegt. Dit is dan ook precies de reden waarom veel collega-studenten de infographic van Fruitpunch AI niet hebben aangenomen. Toch waren er zeven klasgenoten die deze opdracht wel aandurfde, waaronder ik. 
Na de opdracht te hebben aangenomen, brak me het zweet uit. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken?! Het puzzelen en harde nadenken begon. Ik zei tegen mijzelf: “Oké, rustig blijven Vienna, je kan dit!”. De spanning nam langzaam af, maar het bleef nog steeds een raadsel. Nadat ik het een paar dagen heb laten varen, ben ik naar een coach gestapt en hij hielp me om de tekst beter te begrijpen. “Yes! Weer een stapje verder… en nu?!”
Ik begon te schetsen… “Hmm, dat ziet er leuk uit, maar misschien te cliché… Oh hier kan ik wel iets mee! Zo, het eerste concept hebben we al.” Ik schetste nog even verder. “Hé dat lijkt op wat hij graag zou willen, maar toch origineler!” Weer een concept erbij. 

van Facebook: At the Arcus Mediavormgeving Sittard school, several graphic design students designed an infographic about FruitPunch AI! We are amazed by the great designs and we are looking forward to integrating it in our visual branding 🍉 — withBuster Franken.


Na een klantbespreking over beide concepten (hij koos voor het tweede concept) kwam de volgende uitdaging: hoe kan ik hem weer tevreden houden en hoe zorg ik er voor dat de vormtaal en informatie precies te zien zijn zoals hij dat wil? “Hmm laat ik de opdracht maar even aan de kant leggen, misschien kom ik over een tijdje tot een oplossing”, dacht ik. Na een paar dagen pakte ik het project weer op en met succes! En de klant was ook tevreden! 
Soms is het belangrijk om juist opdrachten aan te nemen die een uitdaging voor je zijn. Je zult er snel achter komen dat ondanks je er wellicht niet veel vertrouwen in hebt, het toch leidt tot een super resultaat. Ga die uitdaging dus aan! Je kan het! 😉


– Vienna