Groot project, gouden ticket?

Groot project, gouden ticket?

Ik neem het Berlijn-project even als voorbeeld.

Waar de meeste groepjes studenten hun Berlijn opdracht al netjes hebben afgerond met een presentatie, is Berlijn nog niet vergeten.

De stad heeft ons ook na het bezoek nog veel geleerd en gegeven. De opdracht zelf gaf je antwoord op toekomstige samenwerkingen. Nu vecht je voor coins, later voor je huur.

Het project geeft je de mogelijkheid om naast de beloningen, een waardevolle toevoeging voor je portfolio te zijn. Dat, wanneer een bedrijf dit project ziet, het zijn eigen in jouw handen wil leggen. Hoe ambitieuzer het concept, des te groter de kans.

Veel mensen blijven dit soort opdrachten enkel als schoolopdracht zien, probeer verder te kijken. Maak de opdracht zoals je het ook voor een grote klant zou doen, want indirect doe je dat ook. Als zij jouw werk bekijken, reflecteren ze dat op zichzelf. Dit geldt trouwens ook voor een stagebedrijf. School schrijft ‘m uit, maar voor wie of wat? Voor jou en je toekomst.

– Kev