Branding is een middel om producten, diensten of organisaties van elkaar te onderscheiden.
Als vorm van marketing heeft branding uiteindelijk tot doel de verkoop en omzet van de onderneming te bevorderen. Het is gericht op zaken als het versterken van naamsbekendheid, het diversifiëren van het productaanbod onder een bepaald merk, en het bevorderen van de klantenbinding door bij bepaalde doelgroepen gericht met de merken te adverteren.

Nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Deze week gingen onze teams aan de slag met een branding opdracht.
Mannen van 80 heeft de laatste tijd veel opdrachten binnen de zorgsector. Echter vinden zij hun identiteit niet helemaal passen bij deze sector. Om deze reden hebben zij onze teams gevraagd om de branding van dit dochterbedrijf te verzorgen.

Om dit nieuwe bedrijfje op de kaart te zetten is ook een stunt nodig. De groep is het vrijwel unaniem eens over een EHBO-doos als geschenk. Hiermee zetten zij hun plan van aanpak allen in op de zorg.

De trommel is gemoffeld en opnieuw hebben we veel interessante input!

Koen was de eerste knaller met volledig uitgewerkte EHBO-doos onder de naam ‘Brandaid’. Goed uitgewerkt, mooi gepresenteerd en erg professioneel!

Guuseling had in hun branding Latijns verwerkt. Dit om op mensen die een zorgopleiding hebben gedaan in te spelen.

De caramelen focussen op managers en leidinggevenden met ‘Ingenious: taking care of design’.

Het Whippet team was niet compleet deze week en had helaas problemen met copyright in verband met hun take op Care Bears. Wel hadden ze SWOT-analyse aangevraagd en een idee voor de site opgezet.

ZERO… ‘Mevima’ was interessant. Wel slim om twee concepten neer te zetten. Jullie branding is echter niet helemaal blijven hangen zonder stunt… Spijtig.

De Nuggies hebben een andere, interessante richting gekozen. Zij gaan voor een originele en historische naam. ‘Nachtegaal, hulpverleners in communicatieve vraagstukken’. De naam afgeleid van Florence Nightingale. Florence Nightingale was een Brits verpleegkundige, sociaal hervormer, statistica en mystica. De jonge Nightingale had, als intelligente en goed opgeleide dochter uit een zeer welgestelde Engelse familie, alle troeven in handen voor succes in de betere kringen.
Hun concept verder luidde dat Nachtegaal de baby van Mannen van 80 is. Hiervoor hebben zij als stunt een babyshower. Dit betekent natuurlijk beschuit met muisjes, luiers en speentjes.

Bureau LUID weet de klant helaas niet in te palmen met hun ‘Doendenker, vuist op tafel, vinger aan de pols’.

Uit deze opdracht blijkt maar weer: Iedereen op zijn eigen manier goed in ontwikkeling.
Alles kwam erg dicht bij elkaar.

Zie hier de werken die de studenten wilden delen.